Czy powietrze uchodzące z opony to norma?

Na pewno spotkaliście się ze zjawiskiem, że mimo napompowania opony do zalecanej ilości i dbania o jej stan, po nieokreślonym czasie ilość powietrza proporcjonalnie się zmniejsza. Spokojnie, jest to całkiem naturalne zjawisko.

Więcej

Czy wiek nowych opon ma znaczenie? Jeśli tak to jakie?

Decydując się na kupno nowych opon bardzo często nie zwracamy uwagi na rok ich produkcji. Sam zapisek „nowe” wystarczy nam, aby być zdecydowanym na zakup. Oczywiście mając na uwadze wybór dobrej firmy oraz odpowiedniej ceny. Czy jednak powinniśmy zwracać szczególną uwagę na wiek opon? Jeśli tak, dlaczego?

Więcej

Dodatki do paliwa – Stosować czy nie?

Różne mity krążą w okół dodatków do paliw. Jedni specjaliści podkreślają ich przydatność, zwłaszcza zimową porą, druga część natomiast krytykuje je twierdząc, że są zbędne. Gdzie leży prawda?

Więcej

Jak postępować z przegrzewającym się silnikiem?

Przegrzewający się silnik nie jest czymś rzadko spotykanym. Szczególnie w przypadku gorących dni. Reakcja dla kierowcy powinna być oczywista – błyskawiczne zbicie temperatury silnika. Jak jednak postąpić prawidłowo?

Więcej

Dlaczego Diesel dymi? Omawiamy podstawowe przyczyny

Wbrew pozorom dymienie, a raczej kolor wypuszczanego dymu, pozwala oszacować czy z naszym silnikiem jest wszystko w porządku. W dalszej części artykułu przybliżamy najczęstsze przyczyny dymienia silników Diesel.

Więcej

Co wiemy o silniku 1.9 JTD Unijet?

Kilka artykułów temu skupiliśmy się na wymienieniu kilku modeli silników wysokoprężnych uchodzących za najmniej awaryjne według przeprowadzanych testów oraz opinii kierowców. Na celownik obieramy silnik 1.9 JTD Unijet, któremu bliżej się przyjrzymy.

Podstawowe informacje

1.9 JTD Unijet uchodzi za jeden z flagowych silników marki Fiat ukazujących się w talach 1997-2002. Bardzo często montowany był w następujących modelach aut: Fiat, Opel, Suzuki, Saab czy Alfa Romeo. 8-zaworowa konstrukcja silnikowa doczekała się kilku odmian:

  • – 80KM (maksymalny moment obrotowy – 196Nm przy 1500 obr/min)
  • – 85KM (maksymalny moment obrotowy – 196Nm przy 1500 obr/min)
  • – 100KM (maksymalny moment obrotowy – 100KM pry 200Nm przy 1500obr/min)
  • – 105KM (maksymalny moment obrotowy – 200N...
Więcej

Przyglądamy się 1.4 D-4D

W jednym z poprzednich artykułów skupiliśmy się na kilku silnikach Diesela, które uznawane są za najmniej awaryjne. Wśród nich został wyszczególniony 1.4 D-4D. Dzieło Toyot odznacza się największą wytrzymałością na tle konkurencyjnych modeli. Co jeszcze możemy o nim powiedzieć?

Więcej

Silnik 1.3 Multijet – Zakres informacji

W poprzednik artykule skupiliśmy się na przedstawieniu kilku najpopularniejszych pozycji wśród najmniej awaryjnych silników wysokoprężnych. Pobieżny zakres informacji o każdym z silników uniemożliwia dokładnej analizy dlaczego to właśnie on znalazł się tam. W tym artykule skupimy się na dokładniejszym omówieniu silniku 1.3 Multijet.

Więcej

Jaki silnik Diesla jest najmniej awaryjny?

Silniki Diesela towarzyszą nam już od wielu lat. Przez ten czas wyszczególniało się ich liczne zalety, wady, korzystne lub mniej wpływ na środowisko. Ostatnie lata były bardzo korzystne dla silników wysokoprężnych, przy których można rzecz, że nastąpiło pewne odżycie. Jednak które z modeli są najmniej awaryjnymi? Zdania są podzielne, lecz powołajmy się na ekspertyzy specjalistów, którzy wskazują następujące modele:

Więcej

Dlaczego producenci wycofują się ze sprzedaży silników Diesela?

W poprzednich artykułach wykazaliśmy szereg zalet pod kątem środowiskowym, które przemawiały za rosnąca popularnością silników wysokoprężnych. Zdawać by się mogło, że wszystko zmierza w pomyślnym kierunku. Niestety nie wszyscy producenci podzielają to zdanie, a powody są zróżnicowane.

Więcej