Category Silniki wysokoprężne

Dlaczego Diesel dymi? Omawiamy podstawowe przyczyny

Wbrew pozorom dymienie, a raczej kolor wypuszczanego dymu, pozwala oszacować czy z naszym silnikiem jest wszystko w porządku. W dalszej części artykułu przybliżamy najczęstsze przyczyny dymienia silników Diesel.

Więcej

Co wiemy o silniku 1.9 JTD Unijet?

Kilka artykułów temu skupiliśmy się na wymienieniu kilku modeli silników wysokoprężnych uchodzących za najmniej awaryjne według przeprowadzanych testów oraz opinii kierowców. Na celownik obieramy silnik 1.9 JTD Unijet, któremu bliżej się przyjrzymy.

Podstawowe informacje

1.9 JTD Unijet uchodzi za jeden z flagowych silników marki Fiat ukazujących się w talach 1997-2002. Bardzo często montowany był w następujących modelach aut: Fiat, Opel, Suzuki, Saab czy Alfa Romeo. 8-zaworowa konstrukcja silnikowa doczekała się kilku odmian:

  • – 80KM (maksymalny moment obrotowy – 196Nm przy 1500 obr/min)
  • – 85KM (maksymalny moment obrotowy – 196Nm przy 1500 obr/min)
  • – 100KM (maksymalny moment obrotowy – 100KM pry 200Nm przy 1500obr/min)
  • – 105KM (maksymalny moment obrotowy – 200N...
Więcej

Przyglądamy się 1.4 D-4D

W jednym z poprzednich artykułów skupiliśmy się na kilku silnikach Diesela, które uznawane są za najmniej awaryjne. Wśród nich został wyszczególniony 1.4 D-4D. Dzieło Toyot odznacza się największą wytrzymałością na tle konkurencyjnych modeli. Co jeszcze możemy o nim powiedzieć?

Więcej

Silnik 1.3 Multijet – Zakres informacji

W poprzednik artykule skupiliśmy się na przedstawieniu kilku najpopularniejszych pozycji wśród najmniej awaryjnych silników wysokoprężnych. Pobieżny zakres informacji o każdym z silników uniemożliwia dokładnej analizy dlaczego to właśnie on znalazł się tam. W tym artykule skupimy się na dokładniejszym omówieniu silniku 1.3 Multijet.

Więcej

Jaki silnik Diesla jest najmniej awaryjny?

Silniki Diesela towarzyszą nam już od wielu lat. Przez ten czas wyszczególniało się ich liczne zalety, wady, korzystne lub mniej wpływ na środowisko. Ostatnie lata były bardzo korzystne dla silników wysokoprężnych, przy których można rzecz, że nastąpiło pewne odżycie. Jednak które z modeli są najmniej awaryjnymi? Zdania są podzielne, lecz powołajmy się na ekspertyzy specjalistów, którzy wskazują następujące modele:

Więcej

Dlaczego producenci wycofują się ze sprzedaży silników Diesela?

W poprzednich artykułach wykazaliśmy szereg zalet pod kątem środowiskowym, które przemawiały za rosnąca popularnością silników wysokoprężnych. Zdawać by się mogło, że wszystko zmierza w pomyślnym kierunku. Niestety nie wszyscy producenci podzielają to zdanie, a powody są zróżnicowane.

Więcej

Jaki wybrać rodzaj silnika do jazdy po mieście?

Zapewne niejednokrotnie stawaliście przed trudną decyzją jaką jest podjęcie decyzji, który z silników (Diesel czy Benzyna) wybrać do jazdy po mieście. Postaramy się przybliżyć Wam temat.

Więcej

Czy silniki wysokoprężne przechodzą drugą młodość?

Badania z ostatnich miesięcy, a nawet lat, sugerowały spadającą sprzedaż silników wysokoprężnych. Część fachowców śmiało stwierdzała, że silniki te odchodzą w zapomniane. Okazuje się, że ostatnie tygodnie zmieniły sytuację. Silniki Diesela wracają do blasku chwały!

Więcej

Który rodzaj silników jest niekorzystniejszy dla środowiska?

Na rynku motoryzacyjnym nie brakuje rozwiązań, które w ogólnym założeniu mają wpływać pozytywnie na środowiska. Na przestrzeni ostatnich lat specjaliści szacowali, że to właśnie silniki Diesel są bardziej szkodliwe dla środowiska w przeciwieństwie do benzynowych czy hybrydowych. Ile w tym prawdy?

Więcej

Silniki Diesel z instalacją LPG?

Żyjemy w czasach, kiedy cena paliw nieustannie rośnie. Nie ważne czy posiadacie auto na standardową benzynę czy Diesela. Ceny i tak rosną. Jednym z rozwiązań na zredukowanie kosztów jest instalacja alternatywnego źródła napędu jakim jest gaz. Czy instalacja LPG jest również osiągalna dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi?

Więcej