Kiedy opony są zużyte i należy je wymienić?

Stan opon jest niezwykle ważnym czynnikiem przesądzającym czy możecie danym autem udać się poza posesję. W tym artykule zgłębimy zagadnienie zużycia opon.

Rola bieżnika

Bieżnik jest podstawową rzeczą, która poinformuje kierowce o stanie zużycia opon. Minimalna głębokość bieżnika powinna wynosić 1.6mm. Przyjęta norma jest niezależna od typu opon (zimowe czy letnie). Doświadczeni kierowcy doskonale wiedzą, że przyjęta wartość jest daleka od idealnego stanu opon. Bieżnik o wartości zbliżonej do 2mm powinien włączyć czerwoną lampkę i zachęcić do wymiany opon.

Inne czynniki

Sam bieżnik nie jest jedynym czynnikiem informującym o zużyciu opony. Nie wszyscy wiedzą o sieci miniaturowych pęknięć zewnętrznego materiału mającym diametralny wpływ na jakość ogumienia. Im większe zużycie, tym gorsza jakość opony, co odczujecie m.in. podczas hamowania.

Wracając do bieżnika musimy mieć na uwadze jeden fakt. Jest nim jakość zużycia. Zdarza się, że bieżnik jest nierównomiernie zużywany. Okoliczność sprawia, że opona nie jest w świecie wieku i jakości i warto zastanowić się nad jej wymianą.

Opony potrafią zużywać się bez większych szkód, co nie rozpala konieczności ich wymiany. Miejmy jednak na uwadze wyżej przytoczone czynniki, które najlepiej podpowiedzą Wam czy jest konieczna wymiana, czy możecie jeszcze się z nią wstrzymać.