Awaria chłodnicza

Wysokie temperatury męczą nas za oknem, klimatyzacja w aucie daje z siebie siódme poty, a nasz silnik rozgrzewa się do czerwoności bardziej niż zwykle. Co robić, kiedy problemy dotkną sfery chłodnicze? Z pomocą przyjdzie znajomość m.in. czerwonej kontrolki z bojką w wodzie.

Co oznacza czerwona kontrolka z bojką w wodzie?

Kontrolka oznacza nic innego jak zbyt dużą temperaturę płynu chłodniczego. Dzieje się to w sytuacji, kiedy jest zbyt mało płynu chłodniczego, bądź nie ma go wcale. Powinniście wtedy zatrzymać auto i uzupełnić płyn chłodniczy. Pod żadnym pozorem nie kontynuujcie jazdy. Dlaczego? Zbyt wysoka temperatura silnika sprawi, że zacznie on się przegrzewać, nie działać prawidłowo aż krok będzie Was dzielił od poważnej usterki.

Jaki wybrać płyn chłodniczy?

Na rynku znajdziecie kilka modeli płynu chłodniczego. Najpopularniejszym jest Borygo. Płyn chłodniczy na bazie glikolu monoetylenowego charakteryzujący się wysokim wskaźnikiem czystości. Składniki płynu chronią metale układu chłodzenia przed powstawaniem korozji, a temperatura krystalizacji sięga -35 C. Na pewno zaciekawi Was fakt, że od paru lat dostępna jest wersja EKO.

Inne przypadki awarii chłodnicy?

Płyn chłodniczy nie jest jedyną formą awarii, która może Was spotkać. Chciałoby się rzec, że płyn jest najmniejszym i najczęstszym zmartwieniem, jakie może Was spotkać. W zeszłym tygodniu mieliśmy nietypowy przypadek – przybył do nas kierowca, któremu zaczęła świecić się pomarańczowa kontrolka sygnalizująca awarię silnika. Temperatura silnika przekraczała normę. Winowajcą nie był płyn chłodniczy – ilość mieściła się w normie. Źródłem problemu były dwa przewody prowadzące do chłodnicy, które miały za sobą lata świetności i tryskały przy końcówkach. Konieczna była natychmiastowa wymiana.