Inwestować w auta możemy bez przerwy, a i tak będą spotykać nas coraz to nowsze przygody. Gdzie szukać przyczyny, jeżeli w trakcie jazdy zacznie coś „piszczeć”, a kontrolki nie powiadomią nas o awarii? Źródeł jest kilka.
Hamulce
Zanieczyszczenie hamulców jest jednym z powodów pisku. Nagromadzony osad może stwardnieć i ścierać hamulce. Rozwiązanie jest proste. Wystarczy wyczyścić dokładnie hamulce. Gorszą sytuacją jest zepsuty zacisk hamulców. Zacisk może zacisnąć się podczas hamowania i nie odpuścić po jego zwolnieniu. W takiej sytuacji konieczna jest ich wymiana zanim się spalą podczas jazdy.
Łożyska
Zużyte lub uszkodzone łożyska kół sygnalizują problem buczeniem od środka auta, na zewnątrz jako pisk. Konieczna jest wymiana łożysk zanim problem zwiększy się. W przeciwnym wypadku koło może stale zablokować się.
Małe obiekty
Poza brudem do hamulców mogą dostać się ciała stałe o niewielkich rozmiarach, ale wystarczających, żeby obcierać łożyska/hamulce i wywoływać dźwięki np. małe kamienie. Bez problemu powinniście być w stanie samodzielnie wyjąć takie obiekty. Jeżeli nie będzie to możliwe, udajcie się do warsztatu nim obiekty uszkodzą hamulce.
Uszkodzone czujniki
Część pojazdów posiada czujniki sygnalizujące piskami o potencjalnych zagrożeniach w aucie lub nieprawidłowościach np. czujnik dźwiękowy aktywujący się podczas niezapiętych pasów. Czujniki potrafią się uszkodzić ze starości i wydawać błędne powiadomienia, które można zagłuszyć innymi czynnościami np. włączając światła awaryjne lub kierunkowskazy. Problemy są typowo techniczne od strony komputera. Nie obejdzie się bez wizyty w warsztacie.