Utarło się, że nieopłacalny jest kapitalny remont silnika. Eksperci opierają się na ilości czynności i jego kosztach. Czy teorie pokrywają się z rzeczywistością?
Z czego składa się kapitalny remont silnika?
Jak sama nazwa wskazuje, kapitalny remont silnika polega na wdrożeniu czynności dotykających każdą jego część – nawet najmniejszą. Do czynności wliczamy:
– Regeneracje: głowicy, wału korbowego, bloku silnika
– Demontaż: silnika i osprzętu
– Montaż nowego: rozrządu, pasku wielkoklinowego, jednostek napędowych, uszczelek i panewek, wtryskiwaczy czy czujników położenia wału
– Wymiana: oleju, filtrów oleju i powietrza, płynu chłodniczego
Kiedy wykonać kapitalny remont silnika?
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Zależy to od auta, rodzaju silnika oraz ilości przejechanych kilometrów. U większych jednostek szacuje się, że taki remont silnika najlepiej wykonać po przejechaniu 350-400 tyś kilometrów. Wymiana jednostek i ich remontowanie powinno poprawić osiągi pojazdu.
Kolejnym czynnikiem wywoławczym są awarie silnika bądź inne szkody. Do najczęstszych wywoławczy kapitalnego remontu podaje się awarię rozrządu czy zatarcie silnika (np. po ubytku oleju).
Pechową sytuacją jest kupno używanego auta. Handlowcy zatajają defekty, który mogą wyjść po czasie od zakupu. Kupując auto poświęćcie więcej czasu na obejrzenie go, najlepiej pod okiem zaufanego i doświadczonego mechanika. Unikniecie w ten sposób dodatkowych wydatków, które mogą Was przybić.
Ile kosztuje kapitalny remont silnika?
A skoro o wydatkach mowa… potrafią one być ogromne! Nie da się oszacować, nawet ogólnie, kosztów kapitalnego remontu silnika. Dla przykład: serwis oleju z reguły wynosi w okolicach 300zł, natomiast wymiana pasku rozrządu zaczyna się od kwoty 500zł.