Category Silniki wysokoprężne

Jak sprawdzić czy silnik jest w dobrym stanie?

Wstępne oględziny silnika są ważne przy zakupie nowego auta. Oszustów można spotkać na każdym kroku i pewna doza wiedzy (najlepiej i doświadzcenia) jest na wagę naszego portfela, abyśmy nie umoczyli pieniędzy. Zwracają uwagę na istotne aspekty unikniemy problemów w przyszłości.

Więcej

Kiedy nie opłaca się naprawiać auta?

Inwestować i ratować czy lepiej sprzedać? Dylemat, przed którym staniemy, kiedy dojdzie do poważnego uszkodzenia auta. Uszkodzenia, którego naprawa może równoważyć się z kosztem zakupu, a nawet go przewyższyć. Co robić w takiej sytuacji?

Więcej

Ile czasu trwa naprawa silnika?

„Potrzebuję sprawny silnik na wczoraj!” – Częste oczekiwania klientów, z którymi się spotykamy. Niestety zazwyczaj nieosiągalne. Dlaczego? Przyczyn jest kilka, które postaramy się naświetlić w dzisiejszym wpisie.

Więcej

Jak zmniejszyć cenę naprawy silnika?

Ceny napraw silników są zróżnicowane. Mogą zacząć się od wydatku sięgające kilkuset złotych po kilkutysięczne wydatki (a nawet więcej). Czy jest szansa na zmniejszenie kosztów? Jest kilka praktyk.

Więcej

Czy warto robić kapitalny remont silnika?

Utarło się, że nieopłacalny jest kapitalny remont silnika. Eksperci opierają się na ilości czynności i jego kosztach. Czy teorie pokrywają się z rzeczywistością?

Więcej

Ile oleju zużywa silnik?

Wielokrotnie przy wymianach oleju spotkaliście się z informacją, że sugerowana wymiana zalecana jest od konkretnego pułapu nabitych kilometrów na liczników. Ile w tym prawdy? Czy faktycznie nasz pojazd potrzebuje tyle czasu, aby zużyć cały olej?

Więcej

Dlaczego Diesel dymi? Omawiamy podstawowe przyczyny

Wbrew pozorom dymienie, a raczej kolor wypuszczanego dymu, pozwala oszacować czy z naszym silnikiem jest wszystko w porządku. W dalszej części artykułu przybliżamy najczęstsze przyczyny dymienia silników Diesel.

Więcej

Co wiemy o silniku 1.9 JTD Unijet?

Kilka artykułów temu skupiliśmy się na wymienieniu kilku modeli silników wysokoprężnych uchodzących za najmniej awaryjne według przeprowadzanych testów oraz opinii kierowców. Na celownik obieramy silnik 1.9 JTD Unijet, któremu bliżej się przyjrzymy.

Więcej

Przyglądamy się 1.4 D-4D

W jednym z poprzednich artykułów skupiliśmy się na kilku silnikach Diesela, które uznawane są za najmniej awaryjne. Wśród nich został wyszczególniony 1.4 D-4D. Dzieło Toyot odznacza się największą wytrzymałością na tle konkurencyjnych modeli. Co jeszcze możemy o nim powiedzieć?

Więcej

Silnik 1.3 Multijet – Zakres informacji

W poprzednik artykule skupiliśmy się na przedstawieniu kilku najpopularniejszych pozycji wśród najmniej awaryjnych silników wysokoprężnych. Pobieżny zakres informacji o każdym z silników uniemożliwia dokładnej analizy dlaczego to właśnie on znalazł się tam. W tym artykule skupimy się na dokładniejszym omówieniu silniku 1.3 Multijet.

Więcej