Na rynku motoryzacyjnym nie brakuje rozwiązań, które w ogólnym założeniu mają wpływać pozytywnie na środowiska. Na przestrzeni ostatnich lat specjaliści szacowali, że to właśnie silniki Diesel są bardziej szkodliwe dla środowiska w przeciwieństwie do benzynowych czy hybrydowych. Ile w tym prawdy?
Silniki Diesela przeważają nad benzynowymi?
Powołując się na informacje opublikowane przez Gazetę Wyborczą, możemy odnotować fakt, że w 2017 roku znacznie wzrosła emisja CO2 z nowych modeli aut. Powód upatrywany jest za spadkiem sprzedaży silników z silnikami Diesel. Jak to jest możliwe? Przesąd mówiący, że silniki Diesela są bardzo szkodliwe dla środowiska spowodował, że kierowcy zaczęli chętniej sięgać po auta z silnikami benzynowymi. Pierwotnie wydawało się to lepszym rozwiązaniem, jeżeli kierowcy chcieli przyczynić się do minimalnej poprawienia kondycji środwiska. Najnowsze informacje potwierdzają, że był to mylny przesąd.
Silniki benzynowe bezlitosne dla matki natury?
Ponownie musimy powołać się na najnowsze informacje udostępnione przez Gazetę Wyborczą – Okazuje się, że najnowsze pojazdy benzynowe emitują od 10% do 40% więcej CO2 w przeciwieństwie do silników Diesela. Wyniki testów przeprowadzonych przez Europejską Agencję Środowiskową tym samym potwierdzają, że silniki wysokoprężne z podobnych segmentów mogą być mniej szkodliwe dla środowiska w przeciwieństwie do benzynowych.
źródło: Gazeta Wyborcza