Żyjemy w czasach, kiedy cena paliw nieustannie rośnie. Nie ważne czy posiadacie auto na standardową benzynę czy Diesela. Ceny i tak rosną. Jednym z rozwiązań na zredukowanie kosztów jest instalacja alternatywnego źródła napędu jakim jest gaz. Czy instalacja LPG jest również osiągalna dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi?
WięcejCategory Silniki wysokoprężne
Przyszłość silników wysokoprężnych stoi pod wielkim znakiem zapytania. Powodem są podzielona zdania wśród ekspertów ze względu na ekologiczne wartości. Bez dwóch zdań konieczne są unowocześnienia pod tym kątem, jeśli silniki mają mieć przed sobą przyszłość. Wszystko może się zmienić dzięki polskim i chińskim naukowcom.
Z biegiem lat przybywa aut ze zróżnicowanymi metodami zasilania. Obecnie na rynku mamy auta z trzema rodzajami paliw (LPG, Diesel Benzyna) oraz alternatywne odpowiedniki w postaci elektrycznych silników i hybryd. Mnogość powoduje problemy dla mało doświadczonych kierowców przy wyborze odpowiedniego auta. Zwłaszcza jeśli chodzi o poruszanie się po mieście. Silniki Diesela są świetne, jeśli chodzi o długie trasy. Jak z poruszaniem się po mieście?
Mimo dużej popularności silników wysokoprężnych, ich sprzedaż spada z roku na rok. Sytuacja wydaje się o tyle gorsza, że część krajów wprowadziła zakaz dla Dieseli. Przyjrzyjmy się bliżej danej kwestii.
Silniki z roku na rok zyskują na popularności. Spotyka się coraz większą liczbę pojazdów, w których są montowane. Skąd wzięła się aż tak duże zainteresowanie tego rodzaju silnikiem? Od czego to się wszystko zaczęło? Wspólnie przyjrzyjmy się temu.
Zima jest nieubłagana dla silników wysokoprężnych, które charakteryzuje dłuższy czas rozgrzewania w przeciwieństwie do silników benzynowych. Wina leży po stronie oleju silnikowego. Ile zatem potrzeba czasu na rozgrzanie silnika Diesel i czy można przyspieszyć całość procesu?
W poprzednich artykułach skupiliśmy się na omówieniu podstawowych informacji o silnikach wysokoprężnych. Wiemy już czym one są, co różni silniki wysokoprężne od benzynowych oraz jak dbać o nie porą zimową. W tym artykule przybliżymy Wam podstawowe zalety i wady rozwiązania, jakim są silniki diesel.
Coraz częściej wymienia się silniki wysokoprężne, lepiej znane jako Diesel. Czym one tak właściwie są? Silniki tego typu charakteryzują się samoczynnym zapłonem, które zachodzi bez konieczności zewnętrznych źródeł energii. Kluczową rolę odgrywa tu cylinder oraz powietrze, które dostarczane jest do niego, a w momencie osiągnięcia przez tłoku GMP (tzw. „górne martwe położenie” tłoka), następuje wtrysk paliwa, które po przekroczeniu odpowiedniej temperatury, spala się.
Zima to długi czas wyzwań dla kierowców i ich aut. Wyzwania, które dla jednych nie będą stanowiły najmniejszego problemu, dla drugich zaś mogą wiązać się ze sporymi kosztami. Jak zatem przejść zimę bez szwanku z silnikiem wysokoprężnym? Pomoże Wam w tym kilka rad od naszych specjalistów.
Silnik benzynowy czy wysokoprężnych? Który z nich jest lepszym rozwiązaniem dla auta? Odpowiedź zależna jest wyłącznie od Waszych potrzeb. Nie bójcie się jednak, jeśli brak Wam doświadczenia w pracy z silnikiem wysokoprężnym. Nasi specjaliści rozwieją Wasze wątpliwości.